Najlepszy samochód…

Spis treści

Samochód Roku 2010 jest oszczędny, miejski oraz bezpieczny – tak mówiono podczas ogłoszenia wyników. Reszta podium również należy do małych aut – Toyota iQ i Opel Astra.

 

Jak wygląda reszta finalistów europejskiej edycji konkursu Car of The Year?

Zobacz poniżej:

1. Volkswagen Polo (347 pkt.)
2. Toyota iQ (337 pkt.)
3. Opel Astra (221 pkt.)
4. Skoda Yeti (158 pkt.)
5. Mercedes E (155 pkt.)
6. Peugeot 3008 (144 pkt.)
7. Citroen C3 Picasso (113 pkt.)

Pierwsze Polo zjechało z taśmy produkcyjnej w 1975 roku. To tej pory to małe, miejskie autko nabyło ponad 10 mln klientów. Teraz na rynku znajduje się już piąta generacja, która zadebiutowała w wersji 5-drzwiowej podczas salonu samochodowego w Genewie. Kilka miesięcy później we Frankfurcie dołączyła do niej odmiana 3-drzwiowa.

 

Polsce dostępna jest w dwóch wersjach nadwoziowych, trzech wyposażenia i z trzema silnikami benzynowymi (60, 70 i 85 koni) oraz trzema dieslami (75, 90 i 105 koni).

Ceny rozpoczynają się od 40 540 zł. Niebawem dostępna będzie najbardziej oszczędna wersja BlueMotion, wyposażona w jednostkę napędową 1,2 l TDI o mocy 75 koni. Ma zużywać średnio tylko 3,3 l ropy na 100 km i emitować średnio 87 g dwutlenku węgla na kilometr.

 

Historia COTY Volkswagena – w 1992 roku nagrodę tą zdobył Golf III. Polo trzeciej generacji w 1995 roku zajęło drugie miejsce, przegrywając jedynie z Fiatem Punto.

O wyborze decydowało 59 dziennikarzy z 23 krajów.

Powiązane artykuły