Fiat Freemont: Wspólnie dziecko Włochów i Amerykanów

Spis treści

Już niedługo w Genewie odbędzie się prezentacja Fiata Freemont, który został stworzony przez włosko-amerykańską ekipę. Powstało ono na bazie modelu Dodge Journey,a do salonów sprzedaży ma trafić w połowie tego roku. Jest to pierwszy model Fiata przy współpracy któego udział wzieła spółka Chrysler Group. Produkcja jego zlecona została meksykańskim zadkładom w Toulca (produkowany tam jest również model 500 który trafi na rynek amerykański). Freemont to duży, rodzinny samochód. Największe w tej kategorii rozstawienie osi (289 cm) i wymiary nadwozia  (długość 489 cm, szerokość 188 cm, wysokość 172 cm) pozwoliły na uzyskanie dużej przestrzeni wewnątrz tego samochodu. W standardziej ten włoski van oferuje 7 miejsc z trzecim rzędem foteli, które dzięki możliwości otwierania się drzwi pod kątem 90° są bardzo łatwo dostępne. W drugim rzędzie siedzenia są zamontowane wyżej w stosunku do siedzeń przednich, a ostatni trzeci rząd jest podwyższony względem drugiego co pozwala zapewnić wszystkim pasażerom maksymalne pole widzenia.   to wyróżnia się na tle innych dzięki charakterystycznemu stylowi, który prezentuje. Muskularne i wyraźnie zarysowane linie, podkreslające przód z nową osłoną chłodnicy i nowymi zderzakami.

bb4bb8e8f1cd25761020054f2e634c8d211 250x166 Fiat Freemont: Wspólnie dziecko Włochów i Amerykanów

W całkowicie odnowionej tylnej części auta zastosowano nowe zderzaki i światła LED. Nowe wnętrze kabiny o nowoczesnym wyglądzie wykonane jest z miękkich i przyjemnych w dotyku materiałów, warto zwrócić uwagę na deskę rozdzielczą z chromowanymi elementami a także nową tablicą przyrządów. Ciekawością jest również zastosowanie nowoczesnego systemu telematycznego z dużym kolorowym ekranem dotykowym. Obydwie wersje jakie trafią do sprzedaży będą posiadały 7 miejsc, trójsferową automatyczną klimatyzację, system monitoringu ciśnienia powietrza w oponach czy też rado  z kolorowym wyświetlaczem dotykowym. Samochód posiada napęd przedni z turbodoładowanym silnikiem Diesla (silnik 2.0 Multijet o mocy 140 KM lub 170 KM)  który jest połączony z ręczną skrzynią biegów. W późniejszych okresach wypuszczona zostanie także wersja 4×4 z silnikiem 3.6 benzynowym V6 o mocy 276 KM i  2.0 Multijet o mocy 170 KM, oczywiście obydwie z automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie parametry pojazdu zostały poprawione dzięki zabiegom inżynierów ze stajni Fiata, którzy na cel wzięli układ kierowniczy (jest teraz bardziej precyzyjny i bezpośredni) i zawieszenie. We wszystkich wersjach standardowych tego modelu o bezpieczeństwo pasażerów dbać będzie 7 poduszek powietrznych czy system przeciwdziałania przewróceniu się pojazdu (ERM). Czy to podbije amerykański rynek? dowiemy się już wkrótce.

Powiązane artykuły