Z początkiem 2010 roku Lexus wprowadził na europejski rynek model RX 450h w wersji z napędem tylko na przednią oś.

lexus Lexus RX 450h Front Wheel Drive

Niewiarygodnie niska emisja CO2: 140 g/km (przy 299 KM i napędzie na przednie koła) wprowadza RX 450h do strefy „140 g/km” europejskich taryf podatkowych i wzmacnia pozycję RX 450h jako emitującego najmniej zanieczyszczeń i najbardziej wydajnego modelu crossover w tej klasie.

Wprawdzie najbliższy rywal w segmencie premium SUV –  X1 Sdrive 18d osiąga poziom emisji CO2 – 136 g/km, ale przy zaledwie 143 KM (to dwie klasy niżej). Wszyscy pozostali bezpośredni rywale nie schodzą poniżej 170 g/km; większość jest powyżej 200 g/km. Wynik Lexusa RX450h FWD jest lepszy od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie D-Premium (6-biegowe BMW 318d Touring, homologowane z wynikiem 150 g) oraz od lidera w klasyfikacji kombi z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów w segmencie E-Premium (6-biegowe BMW 520d Touring, homologowane z wynikiem 154 g). W Lexusie RX450h FWD udało się osiągnąć także wiodący w klasie poziom emisji NOx: 13 mg/km.

 

Lexus RX450h jest kluczowym punktem działań Lexusa w Europie i na rynkach lokalnych, jego udział w sprzedaży europejskiej Lexusa osiągnął 20% w 2009 r. ( w Polsce 19%), na rok 2010 udział ten planowany jest na poziomie 35%.

Przypomnijmy, że już od ponad 5 lat Lexus oferuje swoim klientom samochody z napędem hybrydowym. Już w roku 2005 Lexus jako pierwsza na świecie marka segmentu premium wprowadziła do modelu RX system hybrydowy – RX400h Lexus Hybrid Drive, w 2006 r do modelu GS – GS450h i w roku następnym do modelu LS – LS600h. W roku ubiegłym odbyła się premiera drugiej generacji, w pełni hybrydowej wersji RX – RX450h (rywale dopiero wprowadzają pierwszą generację a ich niepełne hybrydy nie oferują możliwości jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym).

Druga generacja RX450h to przede wszystkim możliwość jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym (do 40 km/h, na dystansie maks. 3 km), udoskonalony silnik spalinowy (3 prekursorskie rozwiązania Lexusa: cykl Atkinsona, recyrkulacja spalin z ich chłodzeniem, odzyskiwanie ciepła spalin) oraz udoskonalone podzespoły elektryczne (sterownik mocy, przekładnia napędowa, akumulator trakcyjny).

 

Własności dynamiczne RX 450h, ekskluzywnego modelu crossovera, poprzez udoskonalone przednie i tylne zawieszenie dają jeszcze większy komfort oraz lepsze własności jezdne a maksymalna zwartość bryły nadwozia dała wiodący w klasie, najniższy wskaźnik oporu powietrza : Cx=0,32.

Szczególną wagę konstruktorzy przykładają do bezpieczeństwa : 42% szkieletu nadwozia wykonanego ze stali o podwyższonej wytrzymałości, pozwala uzyskać niską masę przy wysokiej sztywności, we wnętrzu mamy niespotykane w tej klasie 10 poduszek powietrznych z nagradzanymi rozwiązaniami technicznymi, a systemy VDIM oraz ACC / PCS pomagają kierowcy uniknąć kolizji lub zminimalizowac jej skutki.

Uwaga przywiązywana do szczegółów jest naczelną zasadą produkcji i gwarancją jakości : hybrydowe modele Lexusa produkowane są w pierwszym na świecie zakładzie produkcyjnym wyspecjalizowanym w pojazdach z napędem hybrydowym w Kokura – oddziale Toyota Motor Kyushu. W montowni panuje reguła „Sterylności i ciszy” : rodzaj kurtyny wodnej na wzór wodospadu Niagara obniża zapylenie powietrza, przenośniki z tarciowym mechanizmem napędowym pozwoliły na znaczne obniżenie hałasu, co sprzyja koncentracji i daje sposobność „usłyszenia” jakości.

Pokaż więcej w  Motoryzacja

Dodaj komentarz

Zobacz także

Samochody z napędem hybrydowym

Rynek motoryzacyjny z każdym rokiem się zmienia, co widać na ulicach polskich miast. Szcze…