Infiniti M, czy pokona niemiecką konkurencję?

Spis treści

Całkowicie nowa linia Infiniti M to połączenie mocy, osiągów, technologii oraz charakterystycznych, sztandarowych elementów Infiniti. Linia ta, dziś oficjalnie debiutuje w USA, a do sprzedaży w Europie wejdzie we wrześniu przyszłego roku. Czy poradzi sobie z niemiecką konkurencją?

 

Infiniti M wyposażone jest w absolutną nowość – zaawansowany system o nazwie „tarcza bezpieczeństwa” (Safety Shield). Nowe Infiniti M – pierwsze, które będzie dostępne na wszystkich 34 rynkach świata, w tym również w Europie.

Linia M to bardziej ekskluzywna alternatywa dla tradycyjnych samochodów reprezentacyjnych, szczególnie niemieckich konkurentów, takich jak BMW serii 5, Audi A6 czy Mercedes klasy E. Zacznie ona wchodzić do sprzedaży w europejskich salonach od września 2010 roku, początkowo z silnikami V6 (benzynowym i dieslowskim), natomiast innowacyjna hybryda benzynowo-elektryczna powinna dołączyć do europejskiej gamy w 2011 roku.

 

Linia M przenosi europejską gamę sedanów Infiniti, obejmującą również G37, na wyższy poziom pod względem jakości wnętrza, wyglądu zewnętrznego i zachowania na drodze. Sama kabina jest zaprojektowana i wykończona najlepiej ze wszystkich dotychczasowych kabin modeli Infiniti. Jako flagowy sedan marki, linia M szczyci się również charakterystycznymi elementami Infiniti – począwszy od opływowej sylwetki, inspirowanej samochodem koncepcyjnym Essence, przez integralność zastosowanych naturalnych materiałów, aż po obietnicę, że posiadanie samochodu nie wiąże się z jakąkolwiek niedogodnością.

 

M trzeciej generacji to najbardziej zaawansowany technologicznie i najpiękniejszy sedan Infiniti jaki powstał do tej pory. Tak przynajmniej twierdzi producent.

Zalety modelu M? Należą do nich lekkie komponenty, technologia adaptacyjna, konstrukcja silnika wyścigowego, wyszukana konstrukcja podwozia z prawie idealnym rozkładem masy i sprawdzone zawieszenie dwuwahaczowe. W niektórych modelach dostępna jest ponadto wysoko oceniane rozwiązanie, wręcz stworzone do jazdy sportowej – cztery koła skrętne (4WAS = 4-Wheel Active Steering). M ma wiele zalet – piękny wygląd, świetne parametry jezdne i dużą przestrzeń w kabinie oraz jeden z największych rozstawów osi w klasie.

 

Nowy Infiniti M ma dziś (1 grudnia) w Beverly Hills w Kalifornii swoją pierwszą prezentację w realu. Jego sprzedaż rozpocznie się w USA na wiosnę przyszłego roku. Przypomnijmy, że w sierpniu model M zadebiutował jako samochód „wirtualny”, wykreowany w trójwymiarowej technice video mappingu. Ta prezentacja zapowiadała interesujący start nowej generacji M i możliwości rozwoju jej potencjału.

Szczegółowe informacje na temat najważniejszych rozwiązań technologicznych wprowadzanych dla nabywców europejskich:


System eliminacji martwego pola (BSI – Blind Spot Intervention)

Jest to całkowita nowość na liście prekursorskich elementów bezpieczeństwa Infiniti. System BSI udoskonala technologię wykrywania martwego pola, wprowadzając dodatkowo element ochrony przed kolizjami bocznymi. System nie tylko ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi o innym pojeździe, wykrytym w strefie martwego pola przy pomocy radaru, ale również interweniuje, jeśli kierowca ignoruje ostrzeżenia i próbuje zjechać na tor jazdy innego pojazdu. Interwencja polega na automatycznej korekcie kierunku jazdy. Osiąga się ją przez selekcyjne hamowanie kół z jednej strony auta, dające efekt zbaczania z kursu i ułatwiające pojazdowi powrót na jego właściwy pas ruchu.

System aktywnej redukcji hałasu (ANC – Active Noise Control)
Eliminowanie niepożądanych hałasów w kabinie polega na ich ropoznaniu, a następnie na odtwarzaniu przez głośniki fal dźwiękowych o przeciwnej fazie. System wycisza wnętrze M i zapewnia podróżnym większy relaks. System redukuje tylko niepożądane hałasy o niskiej częstotliwości, pochodzące z silnika. Modele M z 16-głośnikowym systemem nagłośnienia Studio Surround firmy Bose są natomiast wyposażone w system harmonicznej eliminacji odgłosów silnika (EHC – Engine Harmonic Cancellation), który jest jeszcze bardziej efektywny w redukcji niechcianych hałasów.

Napęd Infiniti
Kierowca modelu M ma do wyboru cztery tryby jazdy: standardowy (Standard), ekologiczny (Eco), sportowy (Sport) i tryb jazdy po śniegu (Snow). Przełącznik trybów znajduje się za dźwignią zmiany biegów. Dla poszczególnych trybów odpowiednio zaprogramowano czułości przepustnicy i zestrojono przekładnię.

W trybie Eco zielone i żółte kontrolki informują o poziomie zużycia paliwa. Tryb Eco wprowadza również kolejną innowację Infiniti znaną jako pedał ekologiczny (Eco Pedal). Jeśli kierowca będzie jechał zbyt agresywnie, odczuje „cofanie” pedału przyspieszenia, które informuje go o marnowaniu paliwa. Dynamikę osiągów w trybie Sport zapewniają automatyczne zmiany punktów przełożeń i szybsze reakcje przepustnicy. W tym trybie aktywniej pracuje też system czterech kół skrętnych (4WAS), zapewniając kierowcy lepsze panowanie nad pojazdem w ostrych zakrętach i podnosząc poziom elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

„Leśne powietrze”
Infiniti wierzy, że jakość powietrza w kabinie samochodu ma bezpośredni wpływ na samopoczucie kierowcy i pasażerów. Dlatego opracowało klimatyzację „Leśne powietrze” – najbardziej zaawansowany system klimatyzacji Infiniti, który debiutuje w linii M (w zależności od modelu). System zapewnia wyjątkową regulację temperatury, wilgotności i minimalizacji zanieczyszczeń, zaś nawiew powietrza do kabiny przypomina łagodne powiewy wiatru. Powietrze ma subtelny zapach lasu – orzeźwiający i relaksujący.

Program elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP) z dynamiczną korektą skrętu
Atutem linii M jest najnowszy program elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP – Electronic Stability Program), który optymalizuje sterowanie hamulcami i momentem obrotowym silnika przenoszonym na poszczególne koła, aby skręty były płynniejsze i bardziej stabilne. System może użyć selektywnego hamowania, aby zwiększyć sterowność przy nagłych zmianach kierunku, na przykład podczas jazdy krętymi drogami lub podczas zmiany pasa ruchu na autostradzie.

Tarcza bezpieczeństwa
Infiniti M roku 2011, będzie wyposażony w jeszcze bardziej kompletną, 360-stopniową „kapsułę ochronną” wokół samochodu, znaną jako tarcza bezpieczeństwa (Safety Shield). Jej nowe elementy – system eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention) i dynamiczna korekta skrętu (Dynamic Cornering Enhancement) są w pełni zintegrowane z istniejącymi elementami tarczy bezpieczeństwa, takimi jak inteligentny tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (LDW – Lane Departure Warning) i system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention), wspomaganie kontroli dystansu (DCA – Distance Control Assist), inteligentny system wspomagania hamowania (IBA – Intelligent Brake Assist) z funkcją ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW – Forward Collision Warning) i przedzderzeniowymi pasami bezpieczeństwa (Front Pre-Crash Seat Belts).

Powiązane artykuły