BMW Top Marką w Polsce

Spis treści

Jak wynika z II edycji raportu Top Marka sporządzonego przez miesięcznik Press oraz Press-Service Monitoring Mediów, jest najbardziej wartościową marką na naszym rynku.

 

Warto zaznaczyć, że największe koncerny samochodowe świata walczą jak równy z równym o to miano na polskim rynku. W żadnym innym zestawieniu branżowym rywalizacja czołówki nie była tak zacięta. Rok temu wygrała marka Fiat. Dziś nie uplasował się nawet w pierwszej piątce. Najbardziej w tym roku ucierpiała marka Ford, która spadła z drugiego aż na piąte miejsce. Lepsze wyniki odnotowały oraz Renault. Trzeci jest Volkswagen.

Analitycy Press-Service Monitoring Mediów wzięli pod uwagę nie tylko ilość publikacji na temat koncernów w polskiej prasie, ale także ich jakość. Przeanalizowano ponad 300 tys. publikacji w okresie od lipca 2008 do czerwca 2009.

Rynek cierpi. W Polsce sprzedano w pierwszym półroczu 2009 roku aż o 14% samochodów mniej niż rok wcześniej. To skłoniło do inwestowania w markę. Najwięcej w budowanie marki zainwestowało właśnie . Organizowanie testów samochodów, czy jazd próbnych miało duże przełożenie na medialne publikacje. Znaczący wpływ na pozytywne postrzeganie w Polsce miały występy w jego barwach Roberta Kubicy w Formule 1.

Francuskie Renault postawiło przede wszystkim na ochronę środowiska, jakość i bezpieczeństwo. Volkswagen wskazywał na swoje produkty jako te z wyższej półki. Dotyczyło to zwłaszcza bardzo udanego Passata CC. Mercedes mocno zaangażował się w sponsoring sportowy. Działania promocyjne Forda koncentrowały się głównie wokół… estetyki.

Co ciekawe, najwięcej publikacji prasowych ukazało się na temat… . Choć to o Volkswagenie media znacznie częściej pisały w pozytywnym kontekście. To właśnie ten koncern zyskał najwięcej na promocji przez media. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Volkswagena wyniósł prawie 482 mln zł. Drugi Mercedes uzyskał w ten sposób prawie 460 mln. Dla porównania Ford aż o 120 mln mniej, głównie ze względu na największą liczbę publikacji negatywnych.

Ranking marek:
1. (3)
2. Renault (4)
3. Volkswagen (-)
4. Mercedes-Benz (5)
5. Ford (2)

W nawiasie podano pozycję z poprzedniego roku.

Powiązane artykuły