Audi światowym liderem

Spis treści

Jaka marka sprzedaje najwięcej aut z napędem 4×4? Odpowiedź jest dość oczywista. Producent, który go wymyślił – czyli .

 

Jak pokazują statystyki nowo rejestrowanych aut, także w Niemczech zajmuje pierwsze miejsce wśród samochodów klasy premium z napędem na cztery koła. Jedna-trzecia samochodów wyposażona jest w tą technikę. Q5, jako nowy prominentny model z palety samochodów z napędem na cztery koła jest najpopularniejszym na świecie SUVem w swojej klasie; przez osiem miesięcy 2009 roku sprzedano okrągłe 63 100 aut.

„W przyszłości będziemy nadal umacniać naszą pozycję na rynku samochodów z napędem na cztery koła – powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu AG. I tak Q5 będzie od początku października produkowane nie tylko w Ingolstadt ale również w Changchun (Chiny) dla chińskiego rynku. W ten sposób producent z Ingolstadt zamierza umocnić swoją wiodącą rolę na rynku, który według prognoz w tym roku będzie największym motoryzacyjnym rynkiem na świecie.

Wraz z modelem Q3 (w 2011 roku) przybędzie nowy członek rodziny SUVów , po którym koncern obiecuje sobie wysoką sprzedaż. W modelu e-tron, który kilka tygodni temu zadebiutował na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, koncern zaprezentował technologię napędu na cztery koła w sportowym samochodzie studyjnym z napędem elektrycznym.

„Nasze dążenie do bycia wiodącą, progresywną marką premium zapisane jest już w logo hasłem Przewaga dzięki technice. I w przeciwieństwie do innych marek nie musimy się w tej roli na nowo odnaleźć – powiedział Schwarzenbauer.

Napęd jest istotnym elementem w ofensywie modelowej koncernu. Dzięki niemu zdobywa nowe segmenty. Q5, wprowadzone jesienią 2008, jest dzisiaj najpopularniejszym SUV-em na świecie w swojej klasie; od stycznia do sierpnia sprzedało 63 119 sztuk Q5 (z tego 47 930 w Europie).

Powiązane artykuły